#8day

Ciao tutti!
Pierwszy poranek, kiedy nasz sen nie został przerwany przez budzik. Spałyśmy do woli, dobrze jest się w końcu wyspać. Zjedliśmy szybkie śniadanie i tym razem na dwa samochody pojechaliśmy nad morze. Jedyna taka okazja podczas tego wyjazdu, gdy góry i wodę mamy w jednym miejscu. Po brodzeniu w ciepłym Adriatyku, udaliśmy się do Triestu, stolicy regionu. Tam wypiliśmy typowe włoskie espresso w wersji schłodzonej. Zaliczyliśmy krótki spacer i ruszyliśmy w poszukiwaniu miejsca na obiad. Kręta droga biegła przez urokliwe miasteczka, położone na wzniesieniach z widokiem na morze. W ciągu pół godziny przenieśliśmy się z krajobrazu śródziemnomorskiego do winnic rodem z Toskanii. Znalezienie restauracji okazało się nie lada wyzwaniem, gdyż siesta dobiegła końca i większość lokali była pozamykana. W końcu dotarliśmy do malowniczo usytuowanej knajpki, w której spróbowałyśmy kolejnych włoskich przysmaków. Delektowaliśmy się nie tylko smakiem potraw, ale i otaczającym nas widokiem. Niektórym było dane wypić wino, a inni musieli wsiąść za kierownicę. Dalej ruszyliśmy odkrywać okoliczne miasteczka z naszymi wspaniałymi przewodnikami. Jednym z nich było miasto wpisane na listę UNESCO. Po dniu pełnym pięknych krajobrazów wróciłyśmy do domu, gdzie spędzimy ostatnią noc w Udine. Z kuchni już czuć zapach wyjętej z piekarnika pizzy, więc (znowu) lecimy jeść. W tym kraju nie znamy znaczenia słowa dieta. Arrivederci!

Było morze, w morzu kołek...

Punkt widokowy.

...a na kołku stał wierzchołek..

Piazza Unita d'Italia.

Trieste.

Widoki towarzyszące nam podczas obiadu.

W swoim żywiole.

DZIĘKUJEMY za gościnę! Było super dzięki Wam!

Przemierzając włoskie miasteczka.

Następnym razem będziemy tędy płynąć kajakami.